Heir of the World - אברהם, יורש העולם

אמונתו של אברהם הערל מספקת דוגמה למאמינים יהודים וגויים לחיות מאמונתו של ישוע – Romans 4:11-17.

אלוהים יישם את תוכניתו לגאול את האנושות ואת בריאתו על ידי יצירת בריתו עם אברהם. זה התחיל בזימון לפטריארך לעזוב את מולדתו ולנסוע לארץ שאראה לךאלוהים יפיק ממנו אומה גדולה, והברית תברך את כל שבטי הארץ. מההתחלה, אבטחת השטח הייתה מרכזית לברית.

השליח פאולוס מציג את אברהם כמופת האמונה הגדולה למאמינים יהודים וגויים במכתבו לרומאים, המודל לכל גבר ואישה שבוחרים לחיות מאמונה לעקוב אחריהם. יתר על כן, הוא מינה את אברהם כיורש העולם.

Glass Globe - Photo by abhi shek on Unsplash
[Photo by abhi shek on Unsplash]

ההבטחה המקורית של אדמה בכנען מתגשמת בתחיית המתים הצדיקים והבריאה החדשה. לפיכך, הפטריארך ואלה שחיים מאותה אמונה יירשו את העולם או 'קוסמוס' - (הרומאים 4:11-17, בראשית 17:4-5).

אלוהים הכריז על צדקתו של אברהם בהתחלה וראה באמונתו צדיקה כאשר לא נימול. זה היה מוצדק מלבד עבודות החוק שאושרו מאות שנים מאוחר יותר שדרשו את כל הגברים להיות נימול. בגלל אמונתו בהבטחתו של אלוהים, אברהם הפך לאבי כל מי שהאמין, נימול או לא, והם הפכו לחברים בזרעו של אברהם ויורשי הברית.

פאולוס השתמש בסיפורו של אברהם כדי להדהד את הצהרתו בתחילת המכתב-צדקת האל מתגלה מאמונה לאמונה- (הרומאים 1: 17).

התייחסותו למאמינים המחקים את אמונתו של אברהם היא קישור מילולי להסבר שלו בפרק 3 על האופן שבו בני אדם מוצדקים בפני אלוהים - צדקת אלוהים באמצעות אמונתו של ישוע המשיח, לכל המאמינים.

לא אמונה כללית או מימוש אמונה בפני עצמה הם שמצילים, אלא המקור, התוכן והמטרה של אותה אמונה. החוטאים מוצדקים בפני אלוהים מתוך אמונתו או נאמנותו של ישוע. הם מגיבים בכך שהם מאמינים בו ובמה שאלוהים השיג במותו ובתחייתו. מעשה הציות שלו למוות מצדיק ומציל. כל מה שאנחנו יכולים לעשות הוא להגיב באמונה.

הפניות להבטחה ויורש מצביעות על מציאות עתידית. עבור אברהם וזרעו, הירושה המובטחת היא העולם כולו. השליח פאולוס הפך את ההבטחה של שטח קטן בפלסטין שיכלול את העולם כולו לאוניברסלי.

ההבטחה הייתה לאברהם ולזרעו. זה כולל את כל האנשים שהולכים באותה אמונה שהוא עשה, אמונת אברהם. הירושה היא באמצעות אמונה וחסד; לכן ההבטחה איתנה לכל הזרע. אלוהים מינה את אברהם לאבי עמים רבים, לא רק לישראל.

תיאורו כיורש העולם ואבי כל המאמינים צופה את הדיון המפורט בתקווה העתידית שלנו בפרק 8 של הרומאים. קיבלנו את רוח האימוץ וקוראים לאלוהים אבא. אם אנחנו ילדיו, אז אנחנו גם היורשים של אלוהים ואת היורשים של ישו אשר ישתתפו התהילה שלו.

ללא קשר לסבלם של החיים הנוכחיים, יורשי המשיח יימסרו משעבוד ושחיתות כאשר הם יקבלו את גאולת גופם, כלומר תחיית הגוף כאשר ישוע מגיע מהשמיים ומוביל את הבריאה החדשה.

אברהם העפיל לירושה זו מכיוון שהוא האמין בהבטחתו של אלוהים, אותו אלוהים שמעלה את המתים וקורא לדברים שאינם קיימים. פאולוס מיישם זאת באמונתו של הפטריארך שאלוהים יעניק לו זרע כפי שהובטח, כלומר יצחק, למרות שהרחם של שרה היה מת.

השליח לגויים מוצא את ההבטחה של טריטוריה לאברהם מתגשמת כמו גברים ונשים מכל אומה נאספים לתוך האסיפה בתגובה הבשורה. כמו אברהם, הם יירשו את העולם, הם הפכו ליורשים מלאים של הברית האברהם. הכרזת הבשורה לאומות היא חלק מברכת אברהם שהובטחה לגויים. ההכרזה שלה לאנושות תגיע לשיאה בתחיית המתים הצדיקים ובבריאה החדשה.

הברית מוצאת את התגשמותה בישוע, זרע אברהם, ובבשורות הטובות של הממלכה שהוכרזו על ידי חסידיו עד קצות הארץ. כל הגברים המגיבים לאמונתו של ישוע באמונה הופכים לילדי אברהם ולכן יורשי העולם.


[PDF Copy]

SEE ALSO:

  • The Mission - (The church’s mission between now and the return of Jesus is to announce the Good News of his Kingdom to all nations – Matthew 24:14)
  • The Light of the World - (Jesus is the only true light in the world, a light that shines all the brighter in the darkness, and this light means life for men and women)
  • His Name is Jesus! - ('Jesus’ means ‘Yahweh saves.’ In the man from Nazareth, the salvation promised by the God of Israel arrived in all its glory)


Comments

POPULAR POSTS

One People

On to Perfection